اعلام آمادگي مراکز اقامتي براي حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني گردشگري

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، محمد حسين برزين در ابتداي اين نشست گفت: فعاليت‌هاي پرحجم تبليغي و نمايشگاهي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چشم انداز مثبتي را براي توسعه صنعت گردشگري و دستيابي به سند چشم‌انداز 20 ساله مبني بر جذب 5/1 درصد از جهانگردان بين المللي به وجود آورده است.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها افزود: حضور پررنگ ايران در نمايشگاه هاي بزرگ گردشگري جهان و فضاي تبليغاتي اين صنعت در کنار توليد و توزيع فاخرترين اقلام تبليغاتي در تيراژ ميليوني آن هم به 17 زبان زنده دنيا، ايران را به يکي از کشورهاي هدف گردشگري جهان تبديل کرده که در سال آتي شاهد ثمر و بازدهي اين اقدامات خواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه ايران براي انواع مختلف گردشگران اعم از فرهنگي، تاريخي، مذهبي، طبيعت‌گردي و غيره مقصدي بسيار مهم به شمار مي‌آيد، افزود: جايگاه بالاي جاذبه‌هاي ايران در جدول UNWTO ، مسئوليت ما را براي يک برنامه‌ريزي درست و هدفمند دو چندان مي‌کند و در اين ميان ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها وظيفه‌اي فرابخشي به عهده دارد.

برزين با اشاره به مزاياي توسعه پايدار توريسم و نقش اين صنعت در گسترش اقتصاد بومي و همچنين ارتباط ميان بخشي گردشگري با اقتصاد، اشتغال و بازدهي بالاي مراکز اقامتي گفت: هتل‌ها، کمپينگ‌ها و ديگر واحدهاي اقامتي يکي از اصلي‌ترين مولفه‌هاي توسعه صنعت گردشگري هستند و در سال‌هاي اخير اهتمام زيادي از سوي دولت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي ساخت و توسعه هتل‌هاي جديد از طريق اعطاي وام و ديگر تسهيلات انجام شده است.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها که در جمع مديران عامل و نمايندگان تشکل‌ها و اتحاديه‌هاي هتلداري سخن مي‌گفت، با انتقاد از حضور کمرنگ هتل‌ها و ايرلاين‌ها در نمايشگاه‌هاي جهان اظهار اميدواري کرد تا در نمايشگاه‌هاي سال 2008 ميلادي، مراکز اقامتي و خطوط هوايي حضور پر رنگي را تجربه کنند. چون امسال 4 بازار جديد آمريکا، استراليا، هنگ کنگ و کره جنوبي به بازارهاي هدف اضافه شده اند.

برزين با اشاره به کسب نتايج درخشان از سوي ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با استفاده از IT و ابزارهاي جديد ارتباطي چون ويزاي الکترونيکي در آستانه جهش بزرگي در صنعت گردشگري قرار دارد و تحقق اين امر نياز به همکاري همه دستگاه‌هاي اجرايي و اصناف مرتبط با گردشگري دارد.

در ادامه نيز مديران عامل و نمايندگان اتحاديه‌هاي هتلداري به تشريح ديدگاه‌هاي خود پرداختند. عباس شيريان مديرعامل هتل‌هاي پارسيان با تقدير از اهداف نوين تبليغات گردشگري گفت: در سايه اين اقدامات اکنون تدوين تاکتيک‌هاي جديد حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري الزامي بوده و تجربه 52 نمايشگاه جهاني برگزار شده نيز براي بهره‌برداري بايد به اصناف گردشگري منتقل شود.

وي با اشاره به حضور هتل‌هاي پارسيان و مجموعه آيتو در نمايشگاه‌هاي سال جاري اظهار اميدواري کرد تا با تبليغات جديد، سرفصل‌هاي تازه‌اي در صنعت گردشگري ايران گشوده شود.

زارع نيا، مديرعامل گروه هتل‌هاي پاسارگاد نيز يادآور شد که اين گروه هتل‌ها امسال در 8 نمايشگاه بزرگ شرکت خواهند داشت.

وي افزود: اقدامات ستاد تبليغات و نمايشگا‌ ها در معرفي ايران بسيار ثمربخش بوده و اقلام تبليغاتي گردشگري کشورمان در زيباترين شکل ممکن طراحي شده‌اند.

کرماني، مدير روابط عمومي هتل‌هاي هما نيز با اشاره به حضور هما در نمايشگاه‌هاي جهاني خواستار تعامل بيشتر آژانس‌داران با هتل‌ها براي توسعه اين امر شد.

عليزاده غريب، رئيس هيأت مديره گروه هتل‌هاي آريا نيز به تشريح هدفگذاري‌هاي صنعت گردشگري پرداخت و از موضع کمرنگ برخي سفارتخانه‌ها و رايزنان فرهنگي در مواجهه با صنعت گردشگري انتقاد کرد.

وي گفت: با توجه به اينکه هتلداري هنوز به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه نيست، بايد از سوي دولت تسهيلات خاص به مراکز اقامتي اختصاص يابد. از اين گذشته بايد با حضور همه جانبه در بازارهاي هدف به خصوص کشورهاي مسلمان و جذب گردشگران، تنگناها و مسائل فرا روي اين حوزه برطرف شود.

سعيدي، معاون گروه هتل‌هاي کوثر نيز برنامه کاري اين گروه را جذب کشورهاي مسلمان ذکر کرد. وي با ضعيف ارزيابي کردن عملکرد سفارتخانه‌هاي ايران در معرفي کشورمان جهت جذب گردشگران گفت: ما براي حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري که در کشورهاي مسلمان برگزار مي‌شوند، آمادگي داريم.

محمودي، مدير عامل هتل‌هاي پارس نيز با اشاره به موانع توسعه گردشگري در ايران گفت: سياست سازمان تأمين اجتماعي در اجراي اصل 44 خروج از صنعت هتلداري است، اما اگر سازمان و تشکيلات گردشگري به ما تکليف کنند تمام امکانات خود را در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خواهيم گذاشت.

وي با اشاره به تفاوت‌هاي موجود ميان ايران و برخي کشورهاي همسايه در جذب گردشگران گفت: رسالت ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در معرفي ايران و توسعه همه جانبه صنعت گردشگري بسيار سنگين بوده و بايد با تدوين برنامه‌ها و سياست‌هاي جديد، تبليغات گردشگري ايران مسير نويني از فعاليت‌هاي خود را آغاز کند.

هم چنين در پايان بختياري نماينده اتحاديه هتلداران تهران، واثقي نماينده گروه هتل‌هاي لاله و اميري از هتل‌هاي اسپيناس درباره نحوه حضور مراکز اقامتي در نمايشگاه‌هاي جهاني ديدگاه‌هاي خود را بيان کردند./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387041835